Ideální poměr army na beton mechama > vojáci:tanky:stíhy+bunkry:mechové = 18:1:1:10
PRAVIDLA
ALI
|
|---|
ŠKOLNÍ ŘÁD
|
|---|
Jste žáky wg školy. Tím se zároveň zavazujete dodržovat jistá pravidla, protože naše škola
nefunguje nijak anarchicky :). Při nerespektování následujících bodů budete dle závažnosti
trestáni od napomenutí po vyhazov. Obvykle platí 4* a dost (= při čtvrtém porušení budete
vyhozeni ;)).
#1 - Základem učení je komunikace
Pokud nebudete odpovídat učitelům na poštu a dotazy na aliančním fóru, nic se nenaučíte (a
kvůli tomu budete vyhozeni ;)).
#2 - Druhým základem je poslušnost
Své výhrady klidně diskutujte s učiteli, ale nemělo by se stát, že vše, co učitel řekne,
uděláte přesně opačně. Rady učitelů plynou z jejich zkušeností se hrou a jsou vždy správné,
proto jim naslouchejte! ;)
#3 - Detaily mějte nastavené pro všechny...
... aby si i spoluhráči mohli prohlížet, jak hrajete, a učit se z vašeho příkladu - ať už
dobrého či zrovna z nějaké chyby.
#4 - Nebojte se dělat chyby
Z nich se totiž naučíte nejvíc. Pozorujte jak úspěchy, tak neúspěchy. Z neúspěchů se ale
poučte tak, aby se už příště neopakovaly.
#5 - Reprezentujete wg univerzity jako celek
Proto se chovejte příkladně. Myslete na to, že webgame je „jen“ hra. Nenechte se
vyprovokovat, buďte slušní, tolerantní a neprovokujte soupeře. Není umění jen vyhrát, ale
taky snést porážku.
#6 - Neklikejte pod 100 kol (platí pro WG Univerzity, ve škole to není nutné ale pár kol(tak 30) si nechte v zásobě)
Z principu je lepší být dole a mít kola. Soupeř na vás nebude útočit, budete útočit nad sebe
(vyšší zisky expů a území) a při případné total war můžete ihned jednat. Pokud budete mít
nepřístupná kola, budou vám pak rychleji nabíhat kola přístupná. A hlavně - naučíte se
trpělivosti.
#7 - Kontrolujte konflikty cíle
Než na někoho půjdete, zkontrolujte jeho konflikty, jestli už na něj někdo z aliance
neútočí. Nestává se to moc často, ale pak je to velmi nepříjemná situace, když někomu
vezmete cíl.
|
Než se pustíš do hraní WG, přečti si HELP
href="http://help.webgame.cz/">(odkaz). |
|---|
Dost lidí nápovědu nečte a obtěžují pak zbytečnými otázkami. Tím chci říct, že nerad
odpovídám na věci které jsou v nápovědě solidně popsané.
Protekce
Bez ohledu na typ budoucí vlády je první akcí než odehraješ prodej celé armády na domácím
trhu. Důvod? Nemusíš armádu platit a živit, budeš mít peníze na stavění budov. Armáda se
prodává i během odehrávání v protekci a kdy se přestává prodávat se dočteš v konkrétním
návodu pro určitou vládu.
Budovy
Stav pouze budovy nezbytně nutné a hlavně ty na které má tvoje vláda - zřízení bonus. V
průběhu věku po dobytí území neváhej bourat zabrané budovy které nepotřebuješ (detailní
popis potřebných budou najdeš časem přímo u typu vlády).
Spojenectví
href="http://www.webgame.cz/wg/index.php?p=spojenectvi&s=spojenectvi">(odkaz)
Až na vyjímky měj uzavřené všechny spojky ! Vyjímky jsou pouze při speciálním hraní kdy
některé spojky nejsou zapotřebí, podrobnosti opět jinde.
Parťák
Nikdy nevíš co se může stát a tvoje delší nepřítomnost na WG tě může stát místo v ali nebo
dobré umístění, proto si najdi spolehlivého parťáka který hraje alespoň tak dobře jako ty.
Revoluce
href="http://www.webgame.cz/wg/index.php?p=pracovna&s=revoluce">(odkaz)
>
Než uděláš revoluci, dobře si to promysli. Kromě první tě každá revoluce něco stojí (viz.
help). Určitě bys měl mít dost kol a po revoluci se hned postavit zase na nohy, tedy odehrát
aby tvá země byla opět bojeschopná.
Armáda
Složení armády závisí na vládě a způsobu tvého hraní, ale zde chci říct jen jedno:
neexistuje dokonalá army která by prošla kohokoliv, stejně jako neexistuje dokonalá obrana.
Můžeš mít od všeho něco nebo jen jeden druh zbraní, stejně se najde útočník (útočníci) který
tě rozebere na kousky pokud mu za to budeš stát.
Válka
Jsou v zásadě 3 druhy válek
Klasika, viz. níže!! Taková válka je většinou přínosná pro obě strany, pokud obě zhruba
stejně útočí. Při výrazná převaze jedné strany je to samozřejmě pro tu slabší nevýhodné.
TW tedy Total War
Válka bez pravidel, povoleno je vše a účelem není nabrat hlínu ale zničit druhou stranu. TW
vyhlašují aliance které je mají v oblibě, nebo čekají nástup spojenců a následné pasivní
expy, nebo je to odveta za jakési předchozí neshody. Až na vyjímky TW není přínosná a
alianci neposílí.
Krycí válka
Krycí war je war domluvená, kdy se 1 nebo obě válčící strany snaží vypadat jako že válčí aby
jim nikdo jiný war nevyhlásil a oni mohli v klidu farmit nebo našetřik kola na další akce.
Hodně často se používá spíše po klasické válce, strany se domluví na skončení útoků ale war
se neruší. Zůstává jako krycí a ruší ji až systém po uplynutí určité doby bez útoků.
Prestiž
href="http://www.webgame.cz/wg/index.php?p=detaily&s=detailyprestiz">(odkaz)
Prestiž země nebo aliance je sice věc podstatná, každý se rád uvidí v žebříčku pěkně vysoko,
ale všechno má svůj čas. Je naprosto zbytečně se snažit o vysokou prestiž první 2 třetiny
věku. Málokterá aliance či hráč se udrží nahoře až do konce. A být půl věku v TOPce a
skončit hluboku v poli poražených? Jaký to má smysl?
Podle mého je lepší nabrat slušné expy během celého věku a na prestiž se moc nekoukat. S
pěknýma bonusama se závěr věku hraje dobře a prestiž se dá slušně nabrat.
Každopádně je lehčí se dostat nahoru než se tam udržet !
Po dobu nepřítomnosti na WG, je možnost mít
size=2>Parťáka
href="http://www.webgame.cz/wg/index.php?p=spojenectvi&s=partaci">(odkaz);;, který za mě
může odehrávat, bez toho, aby znal moje přístupové heslo. Je nepřípustné, aby někomu utíkali
kola (max. 340, potom se nenačítají, pouze vedení vyčítá)
Budeme dodržovat pravidla války, jako je tzv.
klasika:
1)
Začátek do plných zisků, tj. za 12 hodin od vyhlášení války. Věta "právě
vyhlášená válka" se změní na "VÁLKA".
2)
Válka bude vedena bez vyhlazovací,raket (BIO, NUKE a EMP), bombardování budov,
color="violet">Rozvědka
href="http://www.webgame.cz/wg/index.php?p=rozvedka&s=tajsluzba">(odkaz)před válkou
pouze k získání informací, při válce všechny akce rozvědky, při válce všechny akce
rozvědky.
3)
Pokud omylem (??!!??) porušíme pravidla, je nejjednoduchší se soupeři omluvit, informovat
vedení (ukáže se diplomacie vedení) a čekat co se bude dít (ze strany soupeře).
4)
BOD 1-3) JSOU ZNEPLATNĚNY POUZE V PŘÍPADĚ, POKUD VEDENÍ NAŘÍDÍ, DÍKY NEPŘÍPUSTNÉ AGRESY
SOUPEŘE, TZV. TOTAL WAR (povoleno naprosto vše)!
Útoky
(odkaz)
-Dobyvačný, loupeživý útok - spotřeba kol 8-9, slouží k odebrání
půdy, budov a majetku soupeře. Nepoužívat jako utok první a už vůbec ne bez infiltrace.
Útokem je veden celou armádou. Útok totální nemá smysl!!!
-Partyzánský útok - spotřeba kol 12-13, slouží k oslabení soupeřovi
armády (9%-7%-5%...0%) a zabití agentů. Ůtok je veden pouze vojáky
-Vniknutí do bunkrů - spotřeba kol 12-13, slouží k zneškození
bunkrů. Útok je veden pouze vojáky
-Tankový útok - spotřeba kol 5, slouží k oslabení soupeřovi
armády
-Mechový útok - spotřeba kol 4-5, nejsilnější zbraň na WG. Ničí vše
co jim stojí v cestě (kromě bunkrů). Útok je veden pouze mechy (roboty).
PO KAŽDÉM ÚTOKU JE NUTNO UDĚLAT TZV. DOPŘÍPRAVU ARMÁDY. TATO DOPŘÍPRAVA SE NEDĚLÁ PO
DOBYVAČNÉM,ČI LOUPEŽIVÉM ÚTOKU. V TOMTO PŘÍPADĚ SE DOPŘÍPRAVA PROVEDE ZASTAVĚNÍM DOBYTÉHO
ÚZEMÍ BUDOVAMI
href="http://www.webgame.cz/wg/index.php?p=budovy&s=budostav">(odkaz);;
!!!
|
zobrazit komentáře
|